۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

دانش آموزان کردستانی با مباحث گردشگری آشنا می‌شوند

دانش آموزان کردستانی با مباحث گردشگری آشنا می‌شوند

سنندج-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری دانش‌آموزان کردستانی با مباحث گردشگری آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده و به این مناسبت و روز جهانی گردشگری برنامه‌های مختلفی در سطح استان کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: آشنایی نسل جوان و نوجوان با اماکن و اهمیت صنعت گردشگری از برنامه‌های اولویت‌دار است و به همین دلیل در گرامیداشت روز جهانی گردشگری دانش‌آموزان استان با مباحث گردشگری آشنا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی صنعت گردشگری با محوریت گردشگری آگاهانه نیز در این ایام برنامه‌ریزی شده که اجرا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اجرای موسیقی سنتی و نواهای محلی را در جذب گردشگر و رونق گردشگری مهم خواند و گفت: این ویژه برنامه نیز در ایام هفته گردشگری مورد توجه است.

مهرزاد تقدیر از فعالان گردشگری کردستان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته گردشگری خواند و اعلام کرد: افتتاح پروژه‌های گردشگری، اجرای تورهای تاریخی و فرهنگی به منزله فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری و بازدید از موزه‌ها و آثار تاریخی استان انجام می‌شود.

وی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع گردشگری و صلح، برگزاری جشنواره استانی گردو و پاکسازی تفریحگاه‌های منتخب را از دیگر برنامه‌های روز جهانی و هفته گردشگری در کردستان برشمرد و اضافه کرد: در مجموع بیش از ٣٠ ویژه برنامه به مناسبت هفته گردشگری در کردستان برگزار خواهد شد.

وی رونق گردشگری را نیازمند آموزش و برنامه‌های متنوع در این زمینه دانست و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این برنامه‌ها و همچنین حضور فعالان و اشخاص صاحب‌نظر در این حوزه، زمینه‌های توسعه و رونق گردشگری در کردستان مهیا شود.

کد خبر 6232540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha